Afecțiunea parodontală pe înțelesul tuturor - partea III

Dr. Alin Alexandru Odor23 iulie 20203 minute
După însușirea minuțioasă a tehnicilor de igienă orală zilnică și la aproximativ o lună de la terapia inițială antimicrobiană asistată laser, pacientul este candidat pentru următoarea etapă a protocolului parodontal și anume etapa curativă.Etapa curativăÎn cadrul acestei etape medicul parodontolog trebuie să stăpânească o serie de proceduri de la reconstrucțiile dentare pâna la reconstrucțiile parodonțiului prin diverse metode. După caz, o colaborare interdisciplinară este esențială pentru succesul pe termen lung al situației clinice cu care se prezintă pacientul.În acestă etapă se realizează o serie de manopere în vederea eliminării tuturor nișelor ce pot favoriza formarea plăcii bacteriene, cum ar fi: extracția dinților irecuperabili, restaurarea leziunilor cavitare (carioase), îndepărtarea lucrărilor protetice incorect adaptate și realizarea lucrărilor provizorii, tratamentul endodontic, terapia ortodontică, terapia implantară și nu în ultimul rând regenerarea țesuturilor parodontale (osoase și gingivale).
În funcție de situația clinică și de gradul de complexitate, această etapă poate dura de la o lună până la 1 an și jumătate. Cu toate că această perioadă nu este încurajatoare pentru nimeni, Dr. Alin Odor adoptă conceptul respectării ratei de regenerare a fiecărui pacient în detrimentul reabilitărilor rapide, fără a încerca sa forțeze sau să suprasolicite rata de vindecare a fiecăruia. Acest lucru asigură reușita planului de tratament pe care, atât medicul cât și pacientul, o urmăresc.Dr. Alin Odor - etapa curativă
După reevaluarea eficienței terapeutice a celor enumerate mai sus, se va lua decizia dacă pacientul este candidat pentru terapia protetică finală.Etapa de menținereEtapa de menținere sau terapia parodontală de suport, reprezintă ultima etapă în tratamentul afecțiunilor parodontale. Atunci când terapia parodontală s-a încheiat, este obligatorie reevaluarea continuă la cel puțin 6 luni a statusului parodontal pentru a identifica posibilele zone de igienă orală deficitară.Ca urmare a progreselor în domeniul terapiei parodontale, actualmente majoritatea pacienților își păstrează dentiția pe o durată de viață prelungită printr-un tratament adecvat, prin controlul plăcii bacteriene, respectiv prin terapia de întreținere a sănătății orale.